Cu ajutorul celui mai bun program amanet, AmanetOnline, o casa de amanet poate realiza toate operatiile pe care le efectueaza in mod normal.

Lista principalelor operatii disponibile

Crearea unui contract de amanet. La crearea unui contrat de amanet, se cauta sau se adauga un client in baza de date de clienti, apoi aceasta se selecteaza. In cazul in care avem de-a face cu un client nou, acesta poate fi introdus imediat in baza de date, impreuna cu datele sale de identificare: nume, prenume, adresa, localitate, CNP, date CI.
Apoi se alege durata contractului, iar data de achitare se calculeaza automat de catre program.
In cazul in care ne aflam intr-o perioada de promotie (stabilita de la sediu), se poate acorda o reducere de comision in functie de cantitatea de aur amanetata. De asemenea, pentru clientii vechi este posibil sa se acorde reducere de comision in functie de valoarea amanetata de acestia pana in monentul curent.
Dupa ce toate datele de mai sus au fost completate, prin simpla apasare a butonului «Creeaza contract nou» se inregistreaza in baza de date datele contractului. Din acest moment va incepe calcularea automata a comisioanelor de catre program. Contractul de amanet se realizeaza automat, impreuna cu anexele ce cuprind obiectele amanetate si imputernicirea conform contractului.

Prelungirea unui contract de amanet. Se cauta contractul in lista de contracte (active, cu penalizari, neachitate, etc) dupa numele clientului, numarul contractului, data crearii, etc.
Dupa ce s-a gasit contractul care se doreste achitat, se intra in pagina acestuia, unde se poate vedea suma care a fost imprumutata, comisionul calculat (care poate fi compus din comisionul normal, comisionul de penalizare si eventual comisionul de punere la dispozitie) corespunzator prelungirii contractului. Prelungirea contractului se face prin apasarea butonului «Prelungeste». Ca rezultat, se creaza un act aditional la contractul initial, acesta fiind valabil in continuare pentru numarul de zile alese pentru prelungire.
In cadrul prelungirii, se poate da o reducere a comisionului, separat fata de cea din contractul initial.

Achitarea unui contract de amanet. Achitarea unui contract de amanet incepe prin cautarea contractului in lista de contracte (active, cu penalizari, neachitate, etc) dupa numele clientului, numarul contractului, data crearii, etc.
In momentul gasirii contractului ce se doreste achitat, se intra in pagina acestuia, unde se poate vedea suma care a fost imprumutata, comisionul calculat (care poate fi compus din comisionul normal, comisionul de penalizare si eventual comisionul de punere la dispozitie). Achitarea contractului se face prin apasarea butonului «Achita».

Transferul unui contract la sediu. Atunci cand un contract devine neonorat, acesta devine transferabil la sediu. Astfel, contractul va putea fi automat regasit in lista de contracte transferabile.
- Realizarea transferului contractelor si a aurului din contracte la sediu se face astfel:
- Se filtreaza contractele care se doresc transferate (dintre cele transferabile);
- Se alege delegatul care va insoti aceste contracte la ediu;
- Se apasa un singur buton «Transfera contractele selectate». Transferul contractelor la sediu este o operatie complexa, care presupune realizarea automata a urmatoarelor documente:
- Crearea notei de intrare-receptie la magazin pentru obiectele din contracte;
- Crearea avizului de insotire a acestora catre sediu. La initierea acestui transfer, la sediu va fi deja vizibil acest transfer in progres, care va putea fi receptionat din momentul in care delegatul va ajunge cu obiectele la sediu.

Receptia de bijuterii din contracte. Atunci cand ajung pentru prima data la sediu, bijuteriile rezultate din contractele neonorate vor trece prin mai multe operatii specifice (in functie de modul de lucru al fiecarei case de amanet):
- recantarire si marcare (daca este nevoie);
- scrierea caracteristicilor fiecarui produs (marime, culoare, sex, etc);
- se vor realiza urmatoarele documente: nota de intrare-receptie la magazin, avizul de insotire marfa si borderoul de intrare in consignatie.
De asemenea, se va realiza etichetarea: se vor putea tipari automat etichete care vor contine toate caracteristicile produsului.

Adaugarea unui client nou. Adaugarea unui client se face deschizand fereastra speciala de introducere client, si apoi completand urmatoarele campuri specifice clientului: nume, prenume, adresa, localitate, CNP, serie CI, numar CI, emitent CI, daca emiterii CI.

Modificarea datelor unui client. Datele clientilor pot fi actualizate oricand, prin simpla selectare a clientului pentru care se doreste modificarea datelor persoanale, si apoi modificarea campului/campurilor dorite.

Lucrul cu banca. Se pot inregistra in platforma toate operatiile care se fac prin banca, astfel incat toate aceste date sa poata fi centralizate in AmanetOnline.

Lucrul cu casa. Toate operatiile in care sunt implicate miscari de bani (intrari, iesiri, transferuri) vor crea automat inregistrari in registrul de casa al fiecarui magazin, respectiv al sediului. Astfel, aceste inregistrari nu vor trebui sa fie adaugate manual.

Configurari magazine si utilizatori. La sediu se pot introduce utilizatori (angajati), datele personale si datele de autentificare in AmanetOnline: nume, prenume, nume de utilizator, parola, tipul utilizatorului (amanet sau sediu), numarul, seria si data eliberarii cartii de identitate, codul numeric personal si adresa. Contul unui utilizator poate fi dezactivat sau reactivat oricand dorim acest lucru. Tot la la sediu se pot adauga magazine (puncte de lucru). Pentru fiecare magazin trebuie introduce cateva date de contact. Tototada se pot asigna utilizatori pentru fiecare magazin, etc.

Configurari tipuri obiecte pentru amanet. La sediu se introduce lista cu obiectele ce pot fi amanetate şi care vor putea fi alese apoi la "Tipul obiectului" la momentul crearii unui contract de amanet.

Imprumuturi si restituiri de la asociati. La sediu este posibil sa se inregistreze si sa se contabilizeze si imprumuturile provenite de la asociati, precum si restituirile acestor imprumuturi. De asemenea, este disponibila o situatie a imprumuturilor fiecarui asociat.

Transferul bijuteriilor la magazine. Atunci cand se trimit bijuterii de la sediu catre un magazin, la magazinul respectiv se creaza o coada de asteptare a acestui transfer, astfel ca acest transfer apare in progres in aceasta coada de asteptare a transferurilor.
La sosirea la magazin cu bijuteriile a delegatului de la sediu, utilizatorul de la magazin poate verifica avizul de insotire de la delegat si il poate confrunta cu avizul de insotire generat la sediu de catre program.
Receptia obiectelor se face automat, printr-un singur click.
Rezultatul receptiei obiectelor este un aviz de intrare-receptie a obiectelor la magazin, generat automat, si care poate fi listat de catre utilizator.
Din acest moment obiectele sunt gata pentru a fi vandute in cadrul magazinului.

Returul la sediu al bijuteriilor nevandute. Bijuteriile de la un magazin care nu s-au vandut, bijuteriile care prezinta defecte sau bijuteriile care se doresc a fi vandute in cadrul altui magazin, pot fi transferte inapoi la sediu. Pentru a transfera bijuterii la sediu:
- dintre bijuteriile ce se gasesc in magazin, se aleg bijuteriile de transferat;
- se selecteaza delegatul care va face transportul bijuteriilor;
- se apasa butonul «Transfera».
Rezultatul este crearea automata a unui aviz de insotire, si aparitia in coada de asteptare de transferuri de la sediu a unui rand nou, corespunzator acestui transfer.

Vanzarea de bijuterii second-hand. Din momentul primirii bijuteriilor de la sediu la magazin, acestea pot fi vandute om cadrul magazinului.
O vanzare de bijuterii se face in felul urmator:
- Se scrie numarul bonului fiscal corespunzator vanzarii;
- Se adauga cate un obiect spre vanzare (automat prin citirea codului de bare);
- Se apasa butonul «Creeaza vanzare».
In cazul in care se foloseste un cititor de coduri de bare, atunci programul va recunoaste automat obiectul. Acest lucru este foarte util in prevenirea fraudelor provenite de la angajati, acestia neavand nici o posibilitate de a modifica vreuna dintre caracteristicile bijuteriilor vandute, pretul sau gramajul acestora.

Modificari de pret la amanet si vanzari. La sediu, in sectiunea "Modificare preturi" avem posibilitatea sa modificam preturile de vanzare ale bijuteriilor aflate la punctul de lucru.
Se selecteaza punctul de lucru, apoi se modifica preturile din lista de bijuterii de la punctul de lucru respectiv. Se apasa butonul "Modifica preturi" si se salveaza astfel modificarile facute.
Aceste modificari sunt inregistrate si in raportul de gestiune al punctului de lucru respectiv, prin crearea unui proces verbal.

Modificari de comisioane pentru amanet. La sediu se pot configura comisioanele normale, comisioanele de penalizare si comisioanele de punere la dispozitie. Unele dintre aceste configurari se pot face chiar si pentru fiecare magazin in parte.

Vanzarea de bijuterii si aur fragmentar. Bijuteriile si aurul fragmentar din magazia de la sediu poate fi vandut catre alte firme, pe baza unei facturi, in sectiunea "Vanzare bijuterii", respectiv "Vanzare aur fragmentar".
Datele firmelor catre care se vinde se introduc din meniul "Configurare" => "Firme bijuterii", respectiv "Configurare" => "Firme aur fragmentar".
Se creaza automat o factura pentru marfa vanduta, suma de bani intra in casa si cantitatea bijuterii, respctiv de aur fragmentar vandut se scade din fisa de magazie.

Cumparare ambalaje pentru bijuterii. La sediu, in sectiunea "Cumparare ambalaje" se poate realiza o factura pentru cumpararea ambalajelor de la o alta firma. Datele firmelor de la care se pot cumpara ambalaje se introduc din meniul "Configurare" => "Firme ambalaje", iar tipurile ambalajelor care se pot cumpara si pretul lor de vanzare se introduc din meniul "Configurare" => "Tipuri ambalaje".
Dupa efectuarea operatiei de cumparare ambalaje, cantitatile cumparate intra in fisa de magazie a ambalajelor, iar suma platita pentru acestea se scade din suma din casa.

Vanzarea de ambalaje la magazine. Ambalajele care se gasesc in magazin pot fi oricand vandute (eventual impreuna cu bijuteriile). Vanzarea de ambalaje se realizeaza in doar cativa simpli pasi:
- se selecteaza categoria de ambalaj din care face parte ambalajul care se vinde;
- se selecteaza cantitatea de ambalaj spre vanzare;
- se scrie numarul bonului de casa;
- se apasa butonul «Vanzare».

Transfer ambalaje la magazine. In sectiunea "Transfer ambalaje magazine" se poate realiza un aviz de insotire pentru ambalajele care se transfera la magazine.
Dupa efectuarea operatiei de cumparare de ambalaje, acestea pot fi transferate la magazine pentru a fi vandute. Se alege magazinul unde dorim sa transferam ambalajele, se alege delegatul si se introduc cantitatile pe care dorim sa le transferam, apoi apasam butonul "Transfera" si se creaza astfel avizul de insotire marfa.
Cantitatile transferate se scad din fisa de magazie a ambalajelor.

Plata altor facturi de utilitati. In sectiunea "Alte facturi" se pot introduce diverse facturi platite de la sediu, care trebuie scazute din suma din casa. Acestea pot fi diverse cheltuieli care se realizeaza pentru intretinerea punctelor de lucru.

Documente si rapoarte

Platforma AmanetOnline poate genera toate documentele de care aveti nevoie in activitatea de amanet (contracte) si vanzari (gestiune separata pe magazii: bijuterii, obiecte, lingouri, etc).

Detalii

Legislatie amanet

Toate operatiile pe care le vei efectua din cadrul platformei AmanetOnline vor fi acoperite de lege. In acest sens, am enumerat cateva articole de lege care reglementeaza functionarea caselor de amanet.

Detalii

Modulul de trimitere SMS

Modulul de trimitere SMS-uri este integrat intrinsec in platforma AmanetOnline. Astfel, odata activat acest modul, sunt disponibile cateva optiuni suplimentare, ce pot fi activate/dezactivate in orice moment.

Detalii